27 Ιανουαρίου 2016

Διατροφή: δώστε στα παιδιά γιαούρτι …...

Γιαούρτι μια υγιεινή επιλογή για τα παιδιά σας? 
Όταν λέμε γιαούρτι δεν μιλάμε για επιδόρπια γιαουρτιού (παιδικά γιαουρτάκια , με φρούτα κ.α), αλλά για κανονικό γιαούρτι πρόβειο ή αγελαδινό ή κατσικίσιο (με την πέτσα) που θα βρείτε στα super market η σε γαλακτοπωλεία.





  • Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνες και πρωτεΐνες, που συμβάλλουν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, στην ανάπτυξη και τη σωματική διάπλαση των παιδιών.
  • Μπορεί να αντικαταστήσει το γάλα σε περιπτώσεις δυσανεξίας στη λακτόζη, προσφέροντας τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες.
  • Βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντερικού συστήματος και βοηθάει σε περιπτώσεις  δυσκοιλιότητας και άλλων εντερικών διαταραχών.
  • Είναι κατάλληλο για τη θεραπεία ασθενών με αντιβιοτικά, για την αποτροπή ανάπτυξης παθογόνων μικροοργανισμών στο εντερικό σύστημα.
  • Βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, αλλά και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Δρα κατά των κολπικών μολύνσεων και των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος.




Συνδιάστε το γιαούρτι με μέλι, φρούτα και ξηρούς καρπούς και επιλέξτε το αντί για γλυκό και θρεπτικό και υγιεινό και λιγότερες θερμίδες.  
Kαλή επιλογή και για σνακ στο σχολείο, για απογευνατινό ή και πρίν τον ύπνο, καθώς εκτός από τις πολλές ευεργετικές του ιδιότητες, μας χορταίνει.

Σε περιπτώση που τα παιδιά είναι αρνητικά στο να το φάνε μπορείτε να τους προσθέσετε λίγο κακάο, λίγη ζάχαρη (στη μύτη ενός μικρού κουταλιού) ή λίγα δημητριακά.

στις ερωτήσεις μας απαντά o: 
Ιάκωβος Θεοδοσίου Ιατρός -Διαιτολόγος
www.dietplasma.com

13 Ιανουαρίου 2016

Πνευμονία στα παιδιά & τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς…….

Πνευμονία είναι η λοίμωξη του πνεύμονα που προκαλείται από ιούς και μικρόβια. Προκαλούν φλεγμονή στους πνεύμονες και παράγεται υγρό που γεμίζει τις κυψελίδες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η απορρόφηση του οξυγόνου από τον πνεύμονα που πάσχει. Εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα στα παιδιά, συνήθως με συμπτώματα όπως πυρετός, βήχας, φλέγματα και δυσκολία στην αναπνοή.


Από τι προκαλείται η πνευμονία:
  • Από ιούς που προκαλούν λοιμώξεις των ανώτερων αναπνευστικών οδών πχ ο ιός της γρίπης. Οι ιοί αποτελούν τα συχνότερα αίτια πνευμονίας
  • Από διάφορα μικρόβια. Μεταδίδονται από άτομο σε άτομο με τα σταγονίδια του βήχα ή με την άμεση επαφή με το άτομο. Το συχνότερο αίτιο μικροβιακής πνευμονίας είναι ο πνευμονιόκκος.
  • Σπανιότερα αίτια αποτελούν μύκητες ή παράσιτα που προσβάλλουν κυρίως παιδιά που έχουν μειωμένη ανοσία (ανοσολογικό έλλειμμα).
 Πιο επιρρεπή στην πνευμονία είναι τα παιδιά που πάσχουν από κάποια χρόνια ασθένεια όπως το βρογχικό άσθμα ή η κυστική ίνωση. Ο κίνδυνος να παρουσιάσει ένα παιδί πνευμονία δεν σχετίζεται με το ντύσιμό του ή τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Επειδή η πνευμονία οφείλεται σε ιογενείς η μικροβιακές λοιμώξεις που μεταδίδονται από άτομο σε άτομο, η συχνότητά της είναι μεγαλύτερη το φθινόπωρο, το χειμώνα και στην αρχή της άνοιξης.
Πως εκδηλώνεται η πνευμονία
Η πνευμονία εκδηλώνεται μετά από 3-6 ημέρες από την είσοδο του ιού ή μικροβίου στον οργανισμό του παιδιού, ενώ για κάποια άτυπα μικρόβια (όπως το μυκόπλασμα) μπορεί να εκδηλωθεί και μετά από 3 εβδομάδες. Συνήθως η πνευμονία ξεκινά 3-4 μέρες μετά από συμπτώματα που μοιάζουν με το κοινό κρυολόγημα. Τα συμπτώματα έχουν άμεση σχέση με την ηλικία του παιδιού και το είδος του οργανισμού που προκάλεσε την πνευμονία.
Τα συνήθη συμπτώματα της πνευμονίας είναι:
  • Πυρετός
  • Βήχας παραγωγικός (με φλέγματα)
  • Δυσκολία στην αναπνοή : το παιδί παρουσιάζει γρήγορες – κοφτές ανάσες, βογγητό στην αναπνοή, το δέρμα ανάμεσα στα πλευρά εισέχει σε κάθε αναπνοή , η κοιλιά κινείται γρήγορα ακολουθώντας τις γρήγορες κινήσεις του θώρακα
  • Πόνος στο θώρακα ή και πόνος στην κοιλιά
  • Έμετοι
  • Αδιαθεσία , ανορεξία, μειωμένη διάθεση για παιχνίδι
  • Ωχρό ή κυανό χρώμα χειλιών

πηγή: http://www.paidiatrosathome.gr   παιδίατρος, Δώρα Ευθυμίου

YOGA: μανούλες ας χαλαρώσουμε λίγο……..

Αγαπημένες μου μανούλες επειδή ο χρόνος μας είναι πολύ πιεσμένος σκεφτείτε πόσο καλό θα μας έκανε να κάνουμε λίγο yoga στο σπίτι.

Θα μας ηρεμήσει, θα μας χαρίσει ευεξία και φυσικά θα μας βοηθήσει να απαλλαγούμε από το στρες. 

Τα οφέλη της πολλαπλά. Τι λέτε, ξεκινάμε; 
Η λέξη «γιόγκα»  σημαίνει ένωση του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής. Η γιόγκα είναι μια ολοκληρωμένη μορφή άσκησης που προάγει την πνευματική συγκέντρωση και εξισορροπεί την ενέργεια του σώματος, παράγοντες ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.


Αρκετές έρευνες δείχνουν ότι η γιόγκα και ειδικότερα η επικέντρωση σε συγκεκριμένες στάσεις μπορεί να προστατέψει τον οργανισμό μας από διάφορες ασθένειες.





  1. Τόνωση των φυσιολογικών συστημάτων που συνδέονται άμεσα με το ανοσοποιητικό σύστημα, δηλ. του πεπτικού, του κυκλοφορικού, του ενδοκρινολογικού και του νευρικού συστήματος.
  2. Αποτοξίνωση και οξυγόνωση του σώματος, και αύξηση της κυκλοφορίας του λεμφικού υγρού.
  3. Τόνωση και εξισορρόπηση της βιοχημείας του σώματος μέσω του θύμου αδένα και του θυρεοειδούς αδένα.
  4. Διέγερση διαφόρων σημείων πιεσοθεραπείας σε όλο το σώμα, που βοηθά στην απομάκρυνση των ιών, την αποβολή του άγχους, την τόνωση της πέψης και την ενεργοποίηση του μεταβολικού συστήματος.
  5. Περιορισμός του στρες και της κόπωσης, δύο παραγόντων που υπονομεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
  6. Υποβοήθηση της πέψης, που βελτιώνει την αξιοποίηση των θρεπτικών συστατικών και την αποβολή των τοξινών.

Η γιόγκα προσφέρει την επιθυμητή ηρεμία και συγκέντρωση, ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Στο διαδύκτιο μπορούμε να βρούμε εκατοντάδες βίντεο με ασκησούλες για αρχάριους και να ξεκινήσουμε σιγά σιγά λίγα λεπτά καθημερινά θα είναι αρκετά για να μας τονώσουν το ηθικό μας αλλά και να μας χαλαρώσουνε. 

δείτε μερικά video: https://www.youtube.com/watch?v=jHYzw11FkCc