17 Φεβρουαρίου 2015

Συμβουλές για να μην πάρετε βάρος την περίοδο της Σαρακοστής .

Παράλληλα με την τήρηση των θρησκευτικών παραδόσεων , είναι  αρκετοί αυτοί οι οποίοι ακολουθούν τη νηστεία όπως την ορίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία. 

Ο ιατρός - διαιτολόγος κ. Ιάκωβος Θεοδοσίου μας εξηγεί πως Νηστεία δεν σημαίνει Δίαιτα όπως πιστεύει η πλειοψηφία του κόσμου, δεδομένου ότι αυτές τις ημέρες δεν χρησιμοποιούμε στην διατροφή μας κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά, αυγό και πολλές φορές ίσως κάποιοι αποφεύγουνε και το λάδι.




Κατά την περίοδο της νηστείας απ’εχουμε απο τη ζωτική πρωτείνη και λίπη. Έτσι η νηστεία για να καλύψει τις ενεργειακές και δομικές  ανάγκες του οργανισμού πρέπει να έχει ως άξονα την κάλυψη αυτών από άλλες πηγές για να μην δημιουργηθούν  διατροφικές ελλείψεις.

Για αυτό το λόγο  η διατροφή μας θα πρέπει να είναι πολλαπλά εναλλασόμενη και να μην εγκλωβίζεται  λόγο ευκολίας σε καθημερινές μονοφαγίες.

Είναι ευκαιρία τις μέρες της αυτές να χρησιμοποιούμε φαγητά που ενδεχομένος με το σύγχρονο τρόπο διαβίωσης  έχουμε αρχίσει να αποβάλλουμε από το διαιτολόγιό μας.

Κατα την περίοδο της Σαρακοστής (νηστεία), χρησιμοποιούμε λαχανικά, όσπρια, ζαρζαβατικά, δημητριακά , πατάτες και διάφορα  νηστίσιμα θαλασσινά. Η διατροφή μας θα πρέπει να είναι πλούσια έτσι ώστε να μας καλύπτει, διότι οποιοδήποτε ενεργειακό έλλειμα θα προκαλέσει  πείνα και δυστυχώς θα αναζητήσουμε αμυλούχες τροφές που δεν βοηθάνε στην απώλεια βάρους και τη μείωση λίπους .

Καλό θα είναι να αποφεύγουμε εύκολα, γρήγορα και στερεότυπα μικρά γεύματα όπως μια κονσέρβα από ντολμαδάκια γιαλαντζί κλπ. αλλά να κάνουμε πιο πλούσια και παραδοσιακή την διατροφή μας έτσι ώστε να έχουμε κάποιο όφελος και για την υγεία μας.

Θα πρέπει να προτιμούμε πιάτα όπως μια μερίδα φασόλια , φακές ή ρεβίθια,μπριάμ, γεμιστά , σπανακόρυζο και άλλα.
Η νηστεία δεν μπορεί να αποτελέσει δίαιτα απώλειας βάρους, ιδιαίτερα όταν γίνεται υπερκατανάλωση  σε υπερθερμιδικές τροφές όπως είναι ο χαλβας.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην κατανάλωση υδατανθράκων  (ψωμί, πατάτες, ζυμαρικά, ρύζι) καθώς μπορούν σε μεγάλες ποσότητες να συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Τα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν να καταναλωθούν άφθονα κατα τη διάρκεια της νηστείας , προσφέροντας τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά τους  χωρίς να έχουν πολλές θερμίδες. Επιπλέον  προμηθεύουν τον οργανισμό  με τις πολίτιμες φυτικές ίνες , οι οποίες μάλιστα δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού , χωρίς να αποδίδουν ενέργεια.

Καλό θα είναι τα εξασθενημένα άτομα με προβλήματα υγείας ή να μην αρχίζουν περίοδο νηστείας αν δεν συμβουλευτούνε τον ιατρό τους εξηγώντας του τι ακριβώς θέλουν να κάνουν.





Καλό θα είναι να δώσετε ιδιαίτερη σημασία στην κατανάλωση των : ζυμαρικών, τηγανητών, λάδι, ψώμί , αναψυκτικών, χαλβά, νηστίσιμων γλυκών και έτοιμων φαγητών (κονσέρβες).

Επίσης θα πρέπει να συνοδεύετε κάθε σας γεύμα πέραν των λαδερών με σαλάτες πράσινες χρησιμοποιώντας ξύδι, αλάτι ή λεμόνι και 1 κουταλιά της σούπας λάδι. 

Να πίνετε εώς και 2 λίτρα νερό την ημέρα και εάν δεν έχετε κάποια αλλεργία να καταναλώνετε 2 ακτινίδια πριν τον βραδυνό σας ύπνο για να αποφύγεται την δυσκοιλιότητα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: