22 Σεπτεμβρίου 2014

Συμβουλές για ένα υγιεινό κολατσίο στο σχολείο ....

Τα περισσότερα παιδιά από το νηπιαγωγείο πλέον έχουνε μαζί τους το δεκατιανό τους γεύμα ( κολατσίο). Τι θα πρέπει να τρώνε καθημερινά ώστε να παίρνουν τις κατάλληλες βιταμίνες και απαραίτητα στοιχεία για τον οργανισμό τους και να μην επιβαρύνουνε την υγεία τους και το βάρος τους.




Ο Ιατρός - Διαιτολόγος κος. Ιάκωβος Θεοδοσίου μας εξηγεί και μας προτείνει: 

Τα παιδιά περνάνε το περισσότερο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο και σε διάφορές εξωσχολικές δραστηριότητες οπότε θα πρέπει να τρέφονται σωστά και να πέρνουν τροφές που τους  δίνουν ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας.

Τι θα μπορούσατε να ετοιμάσετε στα παιδιά σας για να έχουνε μαζί τους όχι μόνο στο σχολείο αλλά και σε κάποιο κενό από τις απογευματινές τους δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Καλό θα είναι να μην ξεχνάμε ότι το στομάχι δεν πρέπει να μένει άδειο - νηστικό για πολλές ώρες και να επιβαρύνεται μια ή δυο φορές την ημέρα. 


  • Τόστ ή σάντουιτς με τυρί, ντομάτα,αγγουράκι,μαρούλι και εάν θέλουνε και μια κουταλιά γιούρτακι (αντί για κάποια σως). Αποφεύγετε τα αλλαντικά γιατί αλλοιώνονται εύκολα και δεν προσφέρουν τίποτα παραμόνο θερμίδες και λιπαρά.
  • Σπιτική τυρόπιτα, σπανακόπιτα, κολοκυθόπιτα (χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο , αλεύρι ολικής αλέσεως εάν το επιθυμείτε και φέτα).
  • Σπιτικό κέικ ( χρησιμοποιήστε αλεύρι ολικής αλέσεως εάν το επιθυμείτε και μπορείτε αντί για ζάχαρη να βάλετε μέλι που είναι πιό υγιεινό).
  • Βραστό Αυγό με 2 - 3 τυράκια (τρίγωνα) και μια φετούλα ψωμί (ιδανικό για παιδιά νηπιαγωγείου).
  • Γιουρτάκι και ένα φρούτο ( μήλο, αχλάδι , μπανάνα ή οποιοδήποτε άλλο).
  • Σάντουίτς με σπιτικό μπιφτέκι και ντομάτα, μαρούλι (ιδανικό για παιδιά δημοτικού και πάνω).
  • Σπιτικά μπισκότα ( με λίγο βούτυρο , ζάχαρη ).
  • Κρέμα ή ρυζόγαλο (κατάλληλο για παιδιά νηπιαγωγείου και εάν διαθέτει το σχολείο ψυγείο).
  • Χυμό (να αποφεύγετε τους χυμούς που αναγράφουνε νέκταρ ).






Σε περίπτωση που δεν έχετε προλάβει να ετοιμάσετε κάτι στο σπίτι τότε μπορείτε να αγοράσετε για το παιδί:


  • κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • τσουρεκάκι ( χωρίς σοκολάτα)
  • τυρόπιτα κουρού (αποφεύγετε την σφολιάτα)
  • κρουασάν βουτύρου 
  • μπάρα δημητριακών

 Και να μην ξεχνάτε το μπουκαλάκι με το νερό τους το οποίο θα πρέπει να μάθουνε να πίνουνε γιατί είναι πολύ χρήσιμο για τον οργανισμό τους.




Δεν υπάρχουν σχόλια: