24 Ιουνίου 2014

Διατροφή σύμμαχος στην ενυδάτωση και το μαύρισμα του δέρματος.


Και όμως ναι, υπάρχουνε τροφές που  διεγείρουν και ενισχύουν την έκκριση της  μελανίνης και επομένως βοηθούν στο μαύρισμα. Επίσης μέσω της διατροφή μας μπορούμε να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας με αντιοξειδωτικές ουσίες για ένα ενυδατωμένο, υγιές και λαμπερό δέρμα.



ΦΡΟΥΤΑ ΠΟΥ ΕΝΥΔΑΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΔΕΡΜΑ


Το καλοκαίρι το σώμα μας, που σε ποσοστό 50-75% αποτελείται από νερό, έχει αυξημένες ανάγκες ενυδάτωσης. Μεγάλες ποσότητες νερού και ηλεκτρολυτών χάνονται με τον ιδρώτα και η ανάγκη για αναπλήρωση της υγρασίας είναι επιτακτική. Πέρα από το νερό, το οποίο πρέπει να καταναλώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα, ανάλογα με τη φυσική μας δραστηριότητα, υπάρχουν και πολλά τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην ενυδάτωσή μας.

  •       Αγγούρι
  •      Κολοκυθάκια


Θεωρούνται από τα πιο “ενυδατικά” λαχανικά, αφού η περιεκτικότητά τους σε νερό φτάνει το 95%. Το αγγούρι περιέχει επίσης βιταμίνη C και καφεϊκό οξύ, τα οποία βοηθούν στην ανακούφιση του δέρματος από ενοχλήσεις και οιδήματα. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, χρησιμοποιείται συχνά για τα πρησμένα μάτια και τα εγκαύματα. Όσον αφορά τα κολοκυθάκια, αποτελούν καλή πηγή φυλλικού οξέος, καλίου και βιταμινών Α και C, ενώ μία μερίδα έχει λιγότερες από 30 θερμίδες.


  •      Καρπούζι
  •       Πεπόνι


Το καρπούζι περιέχει 92% νερό και απαραίτητα για την ενυδάτωση άλατα (ασβέστιο, μαγνήσιο, νάτριο, κάλιο).
Το πεπόνι επίσης είναι πλούσιο σε νερό (90%), περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης Α και ελάχιστες θερμίδες.

  •       Ροδάκινο
  •       Νεκταρίνι
  •       Ακτινίδιο
  •       Ανανάς
  •       Μάνγκο
  •       Μύρτιλλα
  •       Γκρέιπφρουτ
  •       Μάνγκο


Τα παραπάνω φρούτα έχουνε μεγάλη περιέκτικότητα σε νερό και είναι ιδανικά για όσους θέλουν να χάσουν βάρος αλλά και να διατηρήσουνε την επιδερμίδα τους ενυδατωμένη. 


ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΜΑΥΡΙΣΜΑ


Η μελανίνη είναι πολύ σημαντική χρωστική για την υγεία του δέρματος, καθώς το προστατεύει από την επιβλαβή επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας. Η παραγωγή της αυξάνεται με την έκθεση στον ήλιο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί πως και η διατροφή ενισχύει τη δράση της. Ουσίες που βοηθούν την παραγωγή της μελανίνης είναι τα καροτενοειδή, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το σελήνιο, ο χαλκός και τα φλαβονοειδή.







Για να μαυρίσουμε πιο εύκολα, καλό είναι να τρώμε:

  •      Καρότα

Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε νερό (87%) και σε β-καροτένιο, τα καρότα αποτελούν ιδανική τροφή τόσο για την ενυδάτωση του δέρματος όσο και για την επίτευξη ενός ομοιόμορφου μαυρίσματος. Επίσης, έχει βρεθεί ότι τα συστατικά τους έχουν αντικαρκινική δράση για το δέρμα.

·      
  •    Πολύχρωμες πιπεριές

Έχουν 92% περιεκτικότητα σε νερό και είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, θειαμίνη, βιταμίνη Β6, β-καροτένιο και φυλλικό οξύ.



  •       Βερίκοκα

Είναι πλούσια σε β-καροτένιο και λυκοπένιο. Βοηθούν τόσο στην ενίσχυση του μαυρίσματος όσο και στην αντιοξειδωτική προστασία του οργανισμού και του δέρματος.


  •       Όσπρια
  •       Ξηρούς καρπούς
  •       Σουσάμι

 Τα ξερά φασόλια, τα αμύγδαλα και τα φιστίκια είναι τροφές που ενισχύουν την παραγωγή μελανίνης στο σώμα. Η ουσία που τους προσδίδει αυτή την ιδιότητα είναι η τυροσίνη, που μπορούμε να βρούμε και στο σουσάμι.


Επίσης από τα κυριότερα λαχανικά που βοηθούν στην παραγωγή μελανίνης είναι:
  •       Μπρόκολο
  •       Σπανάκι
  •       Σπαράγγι

     Ιάκωβος Θεοδοσίου 
     Ιατρός - Διαιτολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια: