27 Φεβρουαρίου 2014

Δυσκοιλιότητα και Διατροφή


Ο Ιατρός - Διαιτολόγος  Ιάκωβος Θεοδοσίου μας εξηγεί:




Η δυσκοιλιότητα είναι η πιο συχνή διαταραχή του πεπτικού μας συστήματος. Ουσιαστικά πρόκειται για μια αλλαγή της συνήθους λειτουργίας του εντέρου του ανθρώπου. Ο κάθε ένας μας σίγουρα  έχει βιώσει το φούσκωμα και την ταλαιπωρία της δυσκοιλιότητας .





Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας είναι:

•  κοιλιακά άλγη
•  στομαχική πίεση
•  αίσθημα φουσκώματος
•  ναυτία
•  κράμπες
•  κολικοί

 Συνήθως ο πάσχοντας από δυσκοιλιότητα αποκτά στην καθημερινή του δραστηριότητα :

•  κακή διάθεση
•  κούραση
•  άγχος


Η δίαιτα – διατροφή κατά της δυσκοιλιότητας θα πρέπει να είναι πλούσια σε άπεπτες φυτικές ίνες.
  • Οι φυτικές ίνες είναι ποικιλία φυτικών ουσιών και αποτελούν μέρος της τροφής μας που περνά μέσα από το λεπτό έντερο χωρίς να πέπτεται.
  • Οι φυτικές ίνες αυξάνουν τον όγκο και τον χρόνο της διέλευσης των τροφών στο έντερο.
  • Κατακρατούν μεγάλη ποσότητα νερού με συνέπεια να μαλακώνουν την υφή των κοπράνων, συμβάλλοντας έτσι στην καλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης προκαλούν αίσθημα κορεσμού.


Τροφές που πρέπει να καταναλώνονται:

•  Όλα τα είδη λαχανικών.
• Τουλάχιστον τρία φρούτα την ημέρα αποφεύγουμε τις μπανάνες και εντάσουμε τα ακτινίδια και τα αχλάδια στο καθημερινό μας μενού.
•  Χυμοί φρούτων (φυσικό χυμό χωρίς προσθήκη ζάχαρης).
• Αποξηραμένα φρούτα (αποφεύγουμε εάν ακολουθούμε κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους).
•  Ρύζι αναποφλοίωτο και όσπρια.

•  Δημητριακά.

•  Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα.
•  Σούπες λαχανικών.
•  Κρέας, κοτόπουλο και ψάρι σε κανονικές ποσότητες.



Τροφές που πρέπει να αποφεύγονται:

•  Άσπροψωμί
•  Αποφλοιωμένο ρύζι , πατάτα, καρότα
•  Ζυμαρικά


Επίσης συνιστάται :

•  Καθημερινή σωματική άσκηση.
•  Τα φρούτα εάν είναι δυνατόν να καταναλώνονται με την φλούδα τους.
•  Τα όσπρια πρέπει να καταναλώνονται 2 με 3 φορές την εβδομάδα.
•  Αρκετή κατανάλωση νερού (τουλάχιστον 1 ½ με 2 λίτρα ημερησίως).
•  Καθημερινή κατανάλωση ωμών ή βρασμένων λαχανικών.


www.dietaplasma.gr
www.proteindiet.gr
www.tubediet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: