15 Ιανουαρίου 2014

Τι είναι η Πρωτεϊνική Δίαιτα ?


Πολύ συχνά ακούμε να λένε κάποιοι ή ακόμα και εμείς ότι έχουμε ή θα ακολουθήσουμε κάποια πρωτεϊνική δίαιτα για να χάσουμε τα περιττά μας κιλά πολύ γρήγορα. 
Γνωρίζουμε όμως τι είναι πρωτεϊνική δίαιτα, πως λειτουργεί και πότε έχει σωστά, χωρίς  παρενέργειες αποτελέσματα?

Ρωτήσαμε τον ειδικό κο. Ιάκωβο Θεοδοσίου Ιατρό - Διαιτολόγο να μας ενημερώσει.


Πρωτεϊνική δίαιτα είναι η δίαιτα που η δραστικότητα και η αποτελεσματικότητα της βασίζεται στην πρωτεΐνη.

Υπάρχουν δύο περιπτώσεις που η δίαιτα μπορεί να είναι πρωτεϊνική: 
  • Με περισσότερη ποσότητα πρωτεΐνης από την φυσιολογική που πρέπει να παίρνει ο οργανισμός και λέγεται δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνη και λέγεται High Protein Diet.
  • Με φυσιολογική ποσότητας πρωτεΐνης που πρέπει να παίρνει ο οργανισμός και λέγεται NormoProtein-Protein Diet.


Οι NormoProtein-Protein Diets είναι ότι πιό σύγχρονο και ασφαλές υπάρχει σήμερα για την αντιμετώπιση διαταραχών βάρους και λίπους. Είναι ιατρικά πρωτόκολλα και εφαρμόζονται μόνο από Ιατρούς με εξειδίκευση στην διατροφή και διαιτολογία του ανθρώπου κάτω από πλήρη ιατρική παρακολούθηση.



Πολλοί άνθρωποι επειδή δεν γνωρίζουν αυτά τα πρωτόκολλα στρέφονται σε δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη ή Hight Protein Diet, για να χάσουν βάρος.
Αυτό συμβαίνει γιατί ορισμένοι ερευνητές προτείνουν ότι οι δίαιτες με υψηλότερα επίπεδα σε πρωτεΐνη μας βοηθούν να ελέγχουμε καλύτερα την όρεξη και την πρόσληψη θερμίδων. Οι δίαιτες υψηλές σε πρωτεΐνη έχουν μια περιεκτικότητα σε αυτή που κυμαίνεται από 30-50% της ημερήσιας θερμιδικής κάλυψης.
Δίαιτα υψηλότερης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και μέτρια σε υδατάνθρακες - μαζί με τακτική άσκηση - θεωρείται συχνά  από τους εμπειρογνώμονες ιδανική, για τη μείωση των λιπιδίων του αίματος. 


Βοηθά επίσης στην διατήρηση της μυϊκής μάζας ενώ προωθεί την καύση του λίπους ως καύσιμη ύλη για τον οργανισμό. Και αυτό συμβαίνει μειώνοντας κατά κάποιο τρόπο το αίσθημα της πείνας.


Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακριβώς πώς η πρωτεΐνη λειτουργεί για να μειώσει την όρεξη, αλλά φαίνεται ότι η πρωτεΐνη, προκαλεί στον εγκέφαλο μια χαμηλή συγκέντρωση ορμονών που διεγείρουν την πείνα.
Από την άλλη οι ηπιότερες ώσεις ινσουλίνης οδηγούν σε μικρότερη διακύμανση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα με συνέπεια λιγότερη όρεξη για φαγητό. Μπορεί επίσης να οφείλεται στην μικρότερη κατανάλωση λιγότερων υδατανθράκων.

Οι υπερπρωτεϊνικές δίαιτες δεν είναι κάτι αθώο στο αδυνάτισμα και δεν πρέπει να εφαρμόζονται από μη ιατρούς. Πιθανόν σε  μακροχρόνια χρήση έχουν και αρνητικές συνέπειες για την υγεία μας εάν δεν προβλεφθούν κάποιοι ιδιαίτεροι παράγοντες.
Χρειάζεται κλινικός και εργαστηριακός έλεγχος για όλα τα συστήματα που συμμετέχουν στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών όπως ήπαρ, νεφροί, γαστρεντερικό κ.α. καθώς και πλήρης αιματολογικός έλεγχος για μια σίγουρη και αποτελεσματική εφαρμογή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: