14 Ιουνίου 2013

Καλοκαίρι και παιδική διατροφή !

Τι πρέπει να προσέξουμε στην διατροφή των παιδιών μας το καλοκαίρι !




Συμβουλές από τον Dr. Ιάκωβο Θεοδοσίου Ιατρό - Διαιτολόγο.

Ας προσπαθήσουμε το καλοκαίρι να προσφέρουμε στο παιδί μας τα 5 γεύματα (3 κύρια και 2 ενδιάμεσα μικρά σνακ).
  1. πρωϊνό
  2. δεκατιανό 
  3. μεσημεριανό
  4. απογευματινό
  5. βραδυνό

Φροντίζουμε τα γεύματα να είναι μικρά και συχνά και κυρίως θρεπτικά. Αποφεύγουμε τα πολύ βαριά φαγητά όπως είναι τα τηγανητά και τα πικάντικα καθώς η ζέστη καθυστερεί την χώνεψη των τροφών και προκαλεί  δυσφορία.


Μαθαίνουμε στο παιδί μας ότι πρέπει να τρώει καθημερινά ένα πλήρες πρωινό :
  • γάλα με δημητριακά 
  • γιαούρτι και ένα χυμό φρούτου 
  • 1 φρούτο + μια φέτα ψωμί με μέλι 
  • 1 τόστ + 1 ποτήρι γάλα 



Το καλό πρωινό θα δώσει στα παιδιά την απαιτούμενη ενέργεια για να μπορεί να αναπεξέλθει  στις δραστηριότητες του.


Επιμένουμε στα  φρούτα και τα λαχανικά σε μια χρονική περίοδο μάλιστα που είναι νόστιμα και εν αφθονία.

Ενδιάμεσα από τα  κύρια γεύματα το παιδί χρειάζεται να τρώει σνακ. 

Φροντίζουμε λοιπόν να υπάρχουν πάντα διαθέσιμα υγιεινά σνακ όπως :
  • ψωμί με τυρί με λίγα λιπαρά
  • φρουτοσαλάτα
  • σπιτικό κέικ
  • γιαούρτι με δημητριακά  άλλες υγιεινές επιλογές.
  • φρούτα

Φροντίστε να ακολουθείτε όλοι στην οικογένεια αυτές τις συνήθειες και για να γίνει αυτό επιβάλλετε να τρώτε μαζί με τα παιδιά σας. Δώστε εσείς το παράδειγμα. Παιδιά που τρώνε ταυτόχρονα με τους γονείς τους έχουν καλύτερη διατροφή. Έτσι βλέπουν ότι τρώμε πάντα την σαλάτα μας, το φρούτο μας, τρώμε καθιστοί και απολαμβάνουμε το φαγητό της οικογένειας με ανθρώπους που αγαπάμε και μας αγαπούν.

Απαγορεύεται:
  • πατατάκια
  • γλυκισματα τυπου παγωτού
  • γαριδάκια
  • κρουασάν
  • σοκολάτες 
  • καραμέλες
  • γλειφιτζούρια 
και άλλες ανθυγιεινές λιχουδιές καθώς τα περισσότερα υστερούν σε θρεπτικά συστατικά και είναι βεβαρημένα με πρόσθετα όπως χρώματα και συντηρητικά.


Προσοχή

Τα παιδιά από μόνα τους μπορεί να μη ζητήσουν νερό και άλλα υγρά σε επαρκή ποσότητα και αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τα κατατάσσουμε στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Θα πρέπει λοιπόν να τους προσφέρουμε υγρά και νερό (νερό κυρίως) αρκετά συχνά στη διάρκεια της ημέρας. Ένας καλός και αξιόπιστος δείκτης ότι το παιδί είναι σωστά ενυδατωμένο είναι όταν ουρεί να έχει ανοιχτόχρωμα ούρα.
Επίσης απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή σε τροφές που μπορεί να έχουν αλλοιωθεί από τις υψηλές θερμοκρασίες όπως το γάλα, το γιαούρτι, το κρέας, τα παγωτά κλπ.
Το καλοκαίρι λοιπόν μας δίνετε η  ευκαιρία για να μάθουμε  τα παιδιά μας να αποδέχονται και να υιοθετούν νέες γεύσεις, να βιώνουν από πιο κοντά το παράδειγμα των γονιών τους, και να θέτουν σωστές βάσεις για τη μετέπειτα διατροφή και την υγεία τους. 
Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουμε το ζωντανό παράδειγμα εμείς οι ίδιοι.


Εξυπνες μικρές συμβουλές για να τους γλυκάνετε χωρίς συντηρητικά: 

δοκιμάστε να φτιάξετε :
  •  γάλα ή γιαούρτι στο μπλέντερ με διάφορα φρούτα (έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για το παιδί αλλά και εσάς)
  • σπιτικό παγωτό με γιαούρτι και φρούτα ή σπιτική μαρμελάδα
  • σπιτικές μαρμελάδες ή γλυκά κουταλιού (χωρίς συντηριτικά και λιγότερη ζάχαρη)
  • γρανίτα σπιτική 
  • ζελέ από χυμό φρούτων 





Δεν υπάρχουν σχόλια: